Kezdj futni januárban – 10 tipp az első lépésekhez

Az újévi fogadalom nagy erővel bír. Tele vagy bejglivel, az ünnepek nagy részét az étkező asztalnál vagy a kanapén töltötted. Ideje megmozdulni és valóra váltani a kitűzött céljaidat.

 

Adunk 10 tippet, hogy a kezdeti lelkesedés Vízkeresztnél tovább tartson.

 

1. Tűzz ki egy reális célt

Nem egyszerű a téli hónapokban elkezdeni a futást – hideg szél, jeges utak, sötét reggelek. Tartsd fejben a célodat, máris könnyebb lesz kilépni az ajtón.

 

2. Fuss zenére

Állíts össze magadnak egy futós lejátszási listát. Vidd magaddal a telefonodat vagy az mp3 lejátszódat, válogass össze pörgős zenéket. Ezek elég energiát adnak majd az extra kilométereiden is.

 

3. Öltözz rétegesen

Már a nagymamád is ezt hajtogatta gyerekkorodban, és igaza volt. Készülj fel a hidegre több vékony réteggel, de ne öltözz túl! Az első percekben talán még fázni fogsz, de amint bemelegszel, már nem fogod érezni a hideget.

 

4. Porold le a futócipődet

Vedd elő a futócipődet, ami hónapok óta a polcon porosodik. Ha elszoktál tőle, járkálj benne a lakásban, és szoktasd magad a gondolathoz, hogy nemsokára ismét együtt futjátok a köröket.

 

5. Találd meg a helyed

Könnyű megszeretni a futást, ha olyan helyen teszed, amit szeretsz. A város tele van gyönyörű parkokkal, szabadtéri futópályákkal, dombok, folyók, tavak vesznek körül – fedezd fel a környéket, és váltogasd a futóútvonalad, hogy ne unj rá túl hamar.

 

6. Harcolj az elemekkel

A futás kihívás. Viszont ha ezt zuhogó esőben, fagyos utakon, erős szélben kell tenned, igazi hős lehetsz. Gondolj arra, mennyivel jobb érzés kint küzdeni a természettel, mint a fűtött lakásban henyélni.

 

7. Gondolj az előnyökre

A futás karban tartja az izmaidat, az ízületeidet, segít a súlyodat kontrollálni és rendet tesz a fejedben is. Kell ennél több indok az induláshoz?

 

8. Kezdd kicsiben

Ha még sosem futottál, vagy ha már rég nem volt rajtad futócipő, ne akarj január elsején nekiugrani egy 10 kilométeres versenynek. Legyen jól felépített edzésterved, haladj fokozatosan. A befektetett munka meg fogja hozni a gyümölcsét.

 

9. Menj biztosra

Télen rövidek a nappalok, akár reggel, akár este jut időd a futásra, valószínűleg sötét lesz odakint. Ne menj egyedül ismeretlen terepre, fuss társaságban, mindig legyen nálad telefon és légy látható.

 

10. Maradj motivált

A téli futás legjobb része, amikor belépsz a meleg lakásba. Mindig gondolj arra, hogy miért kezdtél el futni, ez segít minden alkalommal elindulni a futóedzésre, akármilyen hideg van odakint.